16-08-2015

Leeslijst september


Zoals jullie in de afgelopen artikelen wel hebben kunnen zien, ben ik weer helemaal gek op lezen. Heerlijk om deze wereld even te ontsnappen en je in te leven in een spannend verhaal.

Vele bloggers laten hun doelen voor de komende maand zien, ik laat zien welke boeken ik wil lezen!

Een maand geleden liet ik al zien dat ik in de zomervakantie een aantal boeken wilde lezen (klik hier). Ik heb iets sneller gelezen dan ik had gedacht, want ik heb alle boeken al uit!

Even een kleine samenvatting:

Stoner van John Williams vertelt over het leven van een man, die professor wordt aan de universiteit. Eigenlijk gaat alles wel mis in zijn leven, maar toch is het boek op een positieve manier geschreven. Het is heel erg moeilijk om het boek te omschrijven, je moet het gewoon gelezen hebben.

Dit is een van mijn favoriete boeken geworden en ik heb meteen meerdere boeken van deze schrijver in huis gehaald!

De strijd der koningen van George R.R. Martin is het tweede deel uit de boekenreeks A song of Ice and Fire (Game of Thrones). Dit boek is nog redelijk hetzelfde als het tweede televisie-seizoen, maar blijkbaar gaat daar in de komende boeken wel verandering in komen.
Het boek is heel knap geschreven, omdat er zo veel verhalen verteld worden... en toch is het goed te volgen.
Hou je van Fantasy en spanning? Zeker het lezen waard!

The curious Incident of the Dog in the Night-Time van Mark Haddon heb ik in het Engels gelezen. Het boek vertelt over de jongen Christopher John Francis Boone met Asperger syndroom. Hij ziet dat de hond van zijn buurtvrouw bruut vermoord is met een spitvork en gaat op onderzoek uit.
De schrijfstijl is zo ongelofelijk goed gedaan, omdat je echt het gevoel krijgt dat je in zijn hoofd zit. De gedachtegangen zijn enorm goed weergegeven en er staan zelfs plaatsjes in omdat hij op deze manier denkt.

Echt een aanrader!


Maar welke boeken wil ik komende maand gaan lezen?

Boek #1: Een storm van zwaarden; Staal en Sneeuw - George R.R. Martin

Bron
Dit is deel 1 van het derde boek van de Game of Thrones (A Song of Ice and Fire) serie. Hoewel ik net pas het tweede deel uitgelezen heb, kan ik niet wachten om aan deze te beginnen! Er komen blijkbaar veel meer karakters voor en hele scenes worden uitgelicht.
Ik ben al helemaal in de boeken gezogen, dus ik weet zeker dat ik hier ook weer met veel plezier aan zal beginnen.

Aantal pagina's: 674

Boek #2: The New Noah - Gerald Durrell
Het boek verteld over Gerlad Durrell die dieren vangt voor zijn dierentuin, en er vrienden mee wordt. Dit boek moet ongelofelijk grappig zijn en helemaal niet zielig tegenover de dieren (het boek stamt uit 1955). Blijkbaar komt er een scene in voor, waar Gerald Durrell een kopje thee gaat drinken met een aap, en die aap leert hem de "nette manieren" van het drinken.

Bron
Kelvin heeft dit boek al gelezen en kwam vaak niet meer bij van het lachen. Ik verheug me nu al op het lezen hiervan!

Aantal pagina's: 139  

Boek #3: The Unlikely Pilgramage of Harold Fry - Rachel Joyce
Het enige wat ik van dit boek weet, is dit:

"When Harold Fry leaves home one morning to post a letter, with his wife hoovering upstairs, he has no idea that he is about to walk from one end of the country to the other. He has no hiking boots or map, let alone a compass, waterproof or mobile phone. All he knows is that he must keep walking. To save someone else's life."
Bron
Ik weet niet waarom, dit sprak mij enorm aan! Waarom moet hij gaan lopen? Waar gaat hij geen? Wat zal hij vinden?
Ik hoop dat ik de antwoorden snel zal weten!

Aantal pagina's: 268


In totaal zijn dit 1081 pagina's. Ik begin morgen met de boeken en geef mezelf tot het einde van september. Dit betekent dat ik per dag minimaal 25 pagina's moet lezen. 
Ik heb gemerkt dat dit prima te doen is, vooral als je even gaat lezen in bed voor het slapen.


Vinden jullie het leuk om elke maand een leeslijst te zien?

Als je het leuk vindt, kan je me toevoegen op Goodreads (klik). Het lijkt me erg leuk om boeken te vergelijken!

Tot de volgende keer!

Laura

5 opmerkingen:

  1. Leuke review! Ik heb net Wild van Cheryl Strayed gekocht. Heb de film ook al gezien en moet nu het boek nog lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind boeken lezen ook weer leuk! Een leeslijst vind ik leuk om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben gelukkig ook weer begonnen met lezen. Mijn man heeft alle boeken van Game of Thrones twee jaar geleden verslonden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wil heel graag de boeken gelezen hebben voordat het nieuwe seizoen gaat beginnen :) Hoewel je nu al grotendeels weet wat er gaat gebeuren, blijft het toch spannend om te lezen :)

      Verwijderen
  4. Harold Fry, die ga ik op mijn lijstje zetten!

    BeantwoordenVerwijderen

Hey,

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! We streven ernaar om alle reacties zo snel mogelijk goed te keuren en eventuele vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.

Groetjes,

Kelvin en Laura