22-01-2016

PERSONAL | 7 Dingen die mij gelukkig maken


De kleine dingen in het leven maken de dag weer goed als het even wat minder is. Door stress gebeurt het vaak dat de dag er veel minder fijn voelt dan dat deze eigenlijk was.
Vandaag deel ik 7 dingen die mij gelukkig maken.


1. Zonnestralen
Hoewel het in de ochtend nog redelijk koud is op de fiets, begint het al wel licht te worden. De eerste zonnestralen van de dag, de stad komt tot leven. Ik vind dat altijd mooi om te zien!

2. Regen
Ja mensen, ik word blij van regen. Natuurlijk niet die mega stortbuien, want daar wordt iedereen wel chagrijnig van. Nee, ik bedoel die verfrissende regen die als een lichte mist op je neer komt. Vroeger als kind rende ik ook vaak genoeg naar buiten om in de regen te spelen... Dat is nooit over gegaan.

3. De geur na regen
Die aardse geur na een flinke bui, heerlijk! Je ruikt gewoon dat de aarde weer tot leven komt en al het vocht opslurpt. Die geur, ja dat maakt mij altijd dol gelukkig.


4. Thuiskomen
Kelvin en ik wonen nu 2 jaar samen, en thuiskomen terwijl de andere op je aan het wachten is... Wie wordt daar niet gelukkig van! En als Kelvin nog niet thuis is, hebben wij ook twee katten die altijd blij zijn wanneer er weer iemand thuis komt.

5. Een goede film/serie
Het gebeurt niet vaak dat ik echt gelukkig word van een film/serie, maar soms heb je ze er wel tussen zitten. Soms krijg je een speciaal gevoel na een aangrijpend moment, die nog een aantal dagen kan duren. Dit gevoel geeft me vaak echt een heerlijk gevoel (behalve natuurlijk als het een dramatische film/serie is, niemand voelt zich daarna gelukkig).

6. De bank
Zoiets lulligs als onze bank maakt mij super gelukkig! Een kopje thee of chocolademelk, een dekentje, een goede serie en Kelvin naast mij. Toppunt van geluk!

7. Wakker worden naast Kelvin
Af en toe mag ik wel even klef zijn, en ik pak dit moment ook gewoon. Het is toch heerlijk om naast de persoon wakker te worden waar je zielsveel van houdt. Als je al een tijd samenwoont, kan het misschien als vanzelfsprekend worden gezien, maar voor mij voelt het nog altijd speciaal.



Natuurlijk zijn er nog genoeg andere dingen die mij gelukkig maken. Ik probeer steeds vaker van de kleine dingen te genieten, ook al is het maar voor even.


Wat maakt jullie gelukkig?


Tot de volgende keer!

Laura

8 opmerkingen:

  1. Heel leuk om te lezen. Van mooie luchten kan ik ook heel blij worden!
    XOXO esmee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bah regen. Geur na regen is dan wel weer oke. Waar ik zelf echt blij van word is de geur van de zon op je huid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit zijn mooie dingen waar jij gelukkig van wordt. Ik word heel gelukkig van de zon en héél gelukkig als de zon schijnt als ik wakker word.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie punten! Kan me er voor het grootste gedeelte helemaal in vinden! De zonnestralen, regen, series, maar toch vooral de geur van regen! Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wakker worden naast the hubby vind ik ook zalig :-) En van thuiskomen kan ik ook heel erg genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om te lezen en heel herkenbaar! Ik zou wel een lijst van 100 dingen kunnen maken waar ik gelukkig van wordt maar op 1 staat toch echt wel mijn aller aller allerliefste baby. Hij is zo lief, makkelijk en knap haha. Hij maakt me zielsgelukkig :)!

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind regen wel leuk. Meestal als je binnen zit en het regent dan voelt het toch op een of ander manier lekker "cozy" aan.

    BeantwoordenVerwijderen

Hey,

Wat leuk dat je een reactie achterlaat! We streven ernaar om alle reacties zo snel mogelijk goed te keuren en eventuele vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.

Groetjes,

Kelvin en Laura